اولین کنفرانس ملی مهندسی برق و کامپیوتر در سروستان برگزار شد
طاها
پایگاه اطلاع رسانی سیدعلی خرسندی

 امام جمعه سروستان: کامل کردن علم به تولید رساندن آن است

 

امام جمعه سروستان: کامل کردن علم به تولید رساندن آن است

 

خبرگزاری آنا: امام جمعه سروستان با اشاره به اینکه زمانی ما می توانیم تولید علم داشته باشیم که موضوعیت علوم مورد نیاز را ابداع کنیم نه ترجمه کنیم گفت:کامل کردن علم به تولید رساندن آن است.

به گزارش خبرنگار آنا، طی مراسمی با حضور امام جمعه،مسوولین،اساتید،محققین و پژوهشگران کشوری اولین همایش ملی برق و کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان برگزار شد.

در این مراسم زارع دبیر این کنفرانس ضمن خیرمقدم هدف از برگزاری این کنفرانس را رشد و توسعه فنی و مهندسی برق و کامپیوتر عنوان کرد و گفت:در این کنفرانس آخرین دستاوردهای علمی،پژوهشی و تحقیقاتی در این دو رشته مورد بررسی قرار می گیرد.

وی محورهای این کنفرانس را در زمینه های الکترونیک،قدرت،مخابرات،فناوری اطلاعات،معماری کامپیوتر و هوش مصنوعی دانست و افزود: نزدیک به 900 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که  335 مقاله پذیرفته شده  که به صورت سخنرانی،پوستر و چاپ ارائه می شود.

حجت الاسلام خرسندی امام جمعه سروستان نیز در این کنفرانس با تقدیر از مسوولین دانشگاه به خاطر برگزاری این کنفرانس مهم در سطح شهرستان و فعالیت های چشمگیر و ارتقای حوزه های مختلف دانشگاه گفت:دانشگاه محیطی است که دنبال علم است و دانشجو باید در این مسیر عناصر علم را بشناسد.

امام جمعه سروستان عناصر علم را شامل دو عنصر ایجابی و یک عنصر سلبی عنوان کرد و افزود:دوعنصر ایجابی که موازی هم هستند شامل اطلاعات و اندیشه است که  اطلاعات، احاطه به مسئله است که به تنهایی ما را به هدف نمی رساند بلکه مهم اندیشه است که تولید علم می کند.

امام جمعه سروستان افزود:بعضی کتابهای دانشگاهی ما ترجمه است یعنی شامل اطلاعات علمی است که به مرحله تولید اندیشه نمی رسد و این یک نقص است.

وی با اشاره به اینکه زمانی ما می توانیم تولید علم داشته باشیم که موضوعیت علوم مورد نیاز را ابداع کنیم نه ترجمه کنیم گفت:کامل کردن علم به تولید رساندن آن است.

خرسندی در بیان تفاوت دانشگاه ها با مراکز دیگر گفت:مراکز دیگر مصرف کننده و یا توزیع کننده علم هستند در حالی که دانشگاه ها در ابتدا تولید کننده و بعد توزیع کننده و مصرف کننده علومی هستند که در جامعه نیاز است.

امام جمعه سروستان عنصر سلبی علم را معارضات ابداع عنوان کرد و گفت:اگر انسان خواست مبتکر شود باید معارضات علم را کنار بگذارد .

وی معارضات علم را شامل:غرور،تعصب و باند بازی و جناح بازی دانست و افزود:تولید اندیشه با موارد سلبی هم خوانی ندارد.امام جمعه سروستان در پایان کشور را مدیون دانشگاه ها دانست و گفت:در زمینه های علمی پیشرفت های خوبی در کشور صورت گرفته است که این پیشرفت ها اثر گذاری مطلوب بدنبال داشته است.

در پایان این کنفرانس از  مقالات برتر با اهدا لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد.






تاریخ: 17 / 1 / 1392برچسب:,
ارسال توسط سید یاسر خرسندی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 35699
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

قالب و کد وبلاگ تاپ بلاگین

قالبوبلاگکد وبلاگآگهیانجمن